дом Новини Отсъстващият родител“ се отразява пагубно върху цялостното развитие на детето

Отсъстващият родител“ се отразява пагубно върху цялостното развитие на детето

ДЯЛ

Отсъстващият родител“ се отразява пагубно върху цялостното развитие на детето –коментират специалисти по превенция в Кубрат



Специалисти по превенция в Кубрат дискутираха актуалните въпроси свързани с ръста и динамиката на противообществените прояви за Община Кубрат за 2019 година на работна среща в МКБППМН-Кубрат в последния работен ден на месец януари. Данните се обработват от инспектор детска педагогическа стая в началото на всяка година. Участниците в работната среща (Надие Карагьозова, Светлана Кирилова – представители на местната комисия и представителите на РУ на МВР-Кубрат – Вера Стоилова (инспектор ДПС) и РУ на МВР-Завет – Мирослав Минев коментираха актуалната картина по отношение на ръста и динамиката на противообществените прояви за 2019 година, според която общият брой на водените на отчет в детска педагогическа стая е 48. От тях 15 са малолетни (момчета) и 33 непълнолетни (31 момчета, 2 момичета). През 2019 година 18 са снетите от отчет-8 поради навършване на пълнолетие, 6 по други причини. 13 провинени са получили допълнителна подкрепа.Това се деца, които се отглеждат от близки или роднини или живеят в криминогенна семейна среда.

Запазват се по вид проявите характерни за райони-кражбите и хулиганските прояви. Проявите на агресия сред децата също бележи тревожни тенденции. „..подменените нравствено-морални ценности, липсата на умения за справяне в конфликтни ситуации, безотговорното родителство, поощряването на „бий за да те уважават“, са твърде обезпокоителни за специалистите, които са на мнение, че ако липсва родителската подкрепа и пряко участие, то колкото и социалниje институции да бъдат ангажирани в работата с уязвима група деца, резултатите няма да са ефективни и трайни. Родителят си остава най-силното и въздействащо възпитателно средство и безспорен авторитет за детето. Позитивният модел на поведение на възрастните, на които подражават децата винаги е добра база за формиране на поведенческо-оценъчна ценностна система. Нека не забравим, че децета виждат света през очите на възрастните“, обобщиха в заключение специалистите.