„Момо“, подобно и на „родения“ в Русия „син кит“, е онлайн мода. Трендът става особено популярен в Южна Америка, а прототипът на чудовището е дело на японски художник. С хора, предимно тийнейджъри, се свързват WhatsApp профили с чудовището за аватар.
Тъй като WhatsApp и Viber са частни и криптирани социални мрежи, е трудно да се установи точно какво включва новият онлайн феномен. Непознатият профил започва да пише с набелязаната жертва, давайки ѝ различни предизвикателства. Ако потребителят не се справи с предизвикателствата, следват заплахи.
Допълнителен елемент към популяризирането на „Момо“ идва и от YouTube, където редица влогъри публикуват видеа от комуникацията си с „звяра“.
На практика играта е по-скоро градска легенда и средство за тийнейджъри да сплашват връстниците си. Няма потвърдени и документирани случаи на смърт, вследствие на общуването с „момо“ нито у нас, нито някъде другаде по света.