дом Новини Кметът д-р Валентин Василев и директорът на Капански ансамбъл съобщиха за открити...

Кметът д-р Валентин Василев и директорът на Капански ансамбъл съобщиха за открити финансови нередности в структурата

2
SHARE

Днес на пресконференция в Община Разград кметът на Община Разград д-р Валентин Василев и временно изпълняващият длъжността директор на Капански ансамбъл Светослав Митев представиха пред медии открити финансови нередности, за които ще бъде сигнализирана Окръжна прокуратура. Кметът уточни още в началото, че фактите, които се изнасят в момента, по никакъв начин не касаят танцьорите, певиците и целия творчески колектив, а упреците са насочени към лицата, които са отговаряли за разходване на средствата.

Митев посочи, че при извършване на инвентаризация на паричните средства в касата на ансамбъла на 8.09.2017 год. комисия е установила налични 6 лева. След по-подробна проверка е открито, че липсата е близо 20 000 лева. Липсват и 2000 литра закупено гориво. Той поясни, че за някои от разходите има фактури, но без обяснителни бележки, какво ги е наложило. Открити са и проблеми при стопанисването на автобуса и микробуса, които са собственост на Капански ансамбъл. С тях са изминати хиляди километри без заповеди и основания. Той обобщи, че около 90% от документацията за изминатите километри са неоснователни. Като друг притеснителен факт са даването на големи суми за служебни аванси в порядъка от 3 до 8 хил. лв. Масова практика е било да се шият костюми със средства на Капански ансамбъл, които не са заприходявани в склада, а са давани на други състави.  Поръчана е и оградка – част от сценичен декор, за която е сключен договор от 1200 лева с шофьора на автобуса, на който също е възлагано и изработване на цървули за състава, както и настройване на контрабас срещу заплащане. Липсва и отчетност на изразходваните средства при турнета на лагери в страната и чужбина на Детски състав „Лудогорче“ и средношколски състав „Лудогорска младост“. Митев поясни, че има редица нередности, но те ще бъдат обект на проверка.

За странен бе посочен и фактът, че от началото на 2017 г. до пенсионирането на предишния директор приходите от концерти са 2600 лева, а за работния период след това от близо 2 месеца приходите са 10 800 лева, с прогноза за още 12 000 лева до края на годината. Настоящото ръководство си поставя за цел и закупуване на нова уредба, както и създаване на по-добри условия за работа на колектива.